Pagini

marți, 30 august 2011

Lansare, super-lansare la Chişinău

Text scris pentru Revista la Plic, căci era vorba că se relansează. Dar n-am mai primit nici un semn şi îmi pare rău să zacă aşa bunătate de informaţie. Aşadar, o fac publică:






Vineri, 8 iulie 2011, la ora 18.30 (seara pe răcoare, vreme numai bună de făcut lansări), a avut loc o dublă lansare de carte la cenaclul Republica, condus de Moni Stănilă. Diana Iepure şi Florin Hălălău au venit să rupă gura târgului basarabean cu noile lor apariţii editoriale: „O sută cincizeci de mii la peluze”- Casa de Pariuri Literare şi, respectiv, „Asigurări de viaţă”- Brumar.

Ce-i drept, am cam avut emoţii cand am auzit prin ce peripeţii a trecut familia Vakulovski Jr cu o zi înaintea lansării. Bine măcar că moderatoarea a putut să vină, pe Sandu l-a suplinit Dumitru Crudu. Evenimentul a ieşit extraordinar de bine, au fost discuţii şi comentarii pertinente, fiecare spectator reuşind să-şi spună punctul de vedere. S-a simţit super-zenul în aerul Bibliotecii Naţionale a Republicii.

Suprapunerea celor două lansări n-a fost deloc întâmplătoare. În plus, s-a putut observa compatibilitatea dintre cele două scriituri: „ce nu-i ajunge uneia, are cealaltă”, s-a auzit la un moment dat din sală. Concluzia unanimă a fost că cele două cărţi trebuie citite împreună.
Publicul a ales din fiecare carte lansată câte un poem preferat, de la Diana Iepure „Ca pe pieptul lui tata”, un poem care a făcut deja istorie. Florin Hălălău a părut plăcut surprins, cred că aşa a şi fost, când a fost rugat să recitească „O întâlnire cu Nora Iuga”(din sală s-a auzit un sfios „bis”).

Eu am aflat de pe Facebook, cu vreo oră înaintea începerii cenaclului, că aveam să citesc în deshidere. Aşa că am căutat în mare grabă prin Chişinău un centru de imprimare, căci n-aveam niciun text gata printat. Am citit grupajul meu de poezie „Manifest pe tocuri/Poeme despre bărbaţi şi troleibuze”. Apoi a citit şi Ion Buzu un poem cu un troleibuz. Aşa că, vedeţi şi dumneavoastră, cenanclul a avut un început destul de armonios.














Lumea e veselă şi afară 40 de grade

Pe Dumitru Crudu am reuşit să-l cunosc, în sfârşit, cu ocazia acestei lansări. M-a invitat a doua zi la Atelierul de creaţie Vlad Ioviţă, unde atmosfera mi-a plăcut enorm. Şi nu numai atmosfera, ci întregul concept..







Lansarea n-ar fi fost la fel pentru mine dacă nu ar fi venit Badea şi Leliţa mea. Ei au făcut poze, au făcut şedinţe de psihoterapie pentru relaxare înainte şi după eveniment inclusiv cu protagoniştii lansării, şi tot cu ei am cumpărat şampania. Ca să nu mai menţionez faptul că Badea a găsit meşter care să ne repare maşina. Altfel, am fi fost blocaţi în Chişinău pe vecie, şi, probabil, îngropaţi „La trei cadavre” (cine ştie, cunoaşte).

Am rămas cu o amintire plăcută a acestei lansari, unde, spre bucuria mea şi a autorilor lansaţi, au venit mulţi prieteni comuni. Chiar am reuşit să ne facem şi prieteni noi.

Îmi pare bine că viaţa literară din Chişinău a devenit mai dinamică şi că s-au diversificat tipurile de întâlniri literare. De exemplu, la cenaclul Republica au fost prezenţi mai mulţi discipoli ai lui Dumitru Crudu, care exersează în cadrul atelierului de creative writing “Vlad Ioviţă”. Dar despre aceste voi povesti în numărul viitor.

Bravo Moni Stănilă! Mersi Dumitru Crudu! Aşa întâlniri literare să tot fie!











Victoriţa







Druzia













Moni Stănilă făcând poze pentru istorie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu