Pagini

miercuri, 3 noiembrie 2010

Cenaclul Marin Mincu ediţia 4

Poate o să spuneţi că e ciudat să scriu despre ediţia asta, din moment ce nici măcar despre cea la care am citit eu nu am scris. Ce-i drept, ediţia mea nu m-a mişcat aşa de tare cum a făcut-o cea din seara asta.










poza de când am citit eu

Bineînţeles că am chiulit de la ultimele două ore de şcoală ca să pot ajunge la timp, dar nu-mi pare rău, a fost pentru o cauză nobilă.

Revenons a nos moutons. La ediţia a patra au citit SGB şi Andrei Zbârnea, ambii poezie. Din start, comentatorii au fost atât de agresivi, încât a început să mă doară capul. Nu-mi plac manifestările agresive în cenacluri. Îmi fac rău psihic. Şi mi se pare aiurea că lumea vrea să arate cât de citită e atunci când comentează nişte texte. Nu că ar fi un lucru rău să arăţi că eşti deştept, dar la cenacluri deşteptăciunea echivalează uneori cu răutatea. Cu cât mai citit eşti, cu atât mai rău poţi desfiinţa.

De data asta criticile s-au axat pe SGB. Am rămas cu impresia că publicul s-a coalizat împotriva lui. Nu pot să vă spun exact ce a citit SGB, pentru că nu am avut o copie. Am recunoscut vreo două poeme publicate anterior pe blogul lui. Sinceră să fiu, mi-a plăcut mai mult spectacolul făcut de Bogdan, decât ceea ce a citit. A avut şi un mic moment teatral cu telefonul mobil, inclus în marele moment teatral cu recitalul.

Şi până la urmă, are şi SGB o vârstă, vorba lui Nel. Are doar douăzeci şi nu ştiu cât de ani. E şi el la început. Totuşi, chiar şi la această vârstă fragedă, ar fi bine să îşi dea seama că e timpul să se lase de apucături cabotine. Dacă ar fi coborât de pe soclu la intrarea în Biblioteca Metropolitană, totul avea să fie ok.

Aici mi-am dat seama că după imaginea de mare macho, se ascunde totuşi un om care mai e şi sensibil pe deasupra.

De poemele lui Andrei Zbârnea nu pot să spun că m-au dat pe spate. Am rămas doar cu imaginea asta: „soldatul fumează

pânză de păianjen fără filtru”

N-am rezistat până la sfârşit. Sper că după ce am plecat, nu au început să se bată.

P.S. SGB, şi dacă vrei să desfiinţezi generaţia 2000, nu o faci la Cenaclul Marin Mincu. Totuşi.

P.P.S. Şi surpriză! SGB a avut o doar minusculă chestie licenţioasă într-un singur poem.

încă o poză de când am citit eu:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu